Wednesday, February 11, 2009

Selamat Hari Jadi Suamiku

Semalam 11/2, genaplah umur suamiku 28 tahun. Kami nie sebaya sebenarnyer cumer aku lahir pd bulan 9, lambat sket. Kiranyer my hubby tue lebih tua dr aku. hihihihi.. tua bln jelah. Sehari sblm hari jadi dier aku belikan dier kek, sepotong jelah aku beli. kalau beli sebiji kek saper yg nak menghabiskannyer. kedai kek yg terdekat ngan umah aku kedai 'Secret Recipe' kat wangsa melawati. Inilah dier kek yg aku belikan utk dier.
Konon2 nyer nak makan kek tue tepat kul 12 tgh mlm, alih2, balik jer dr kedai terus jer dier melantak kek yg aku beli tue.mmmmmm..... jadi x ader lah sambutan kul 12 tgh mlm, cuma nyanyian sumbang aku jelah yg menyanyikan lagu 'Happy Birthday' utk dier. Ok aper, itu jelah yg aku mampu aku lakukan, hadiah harijadi dier aku dah bg seminggu sblm birhtday dier(telepon sony ericsson). Berckp pasal tepon yg aku bg tue, hubby aku skrg ni asyik berkapit jer ngan tepon br dier. Skrg nie aku dah jd no 2, tapi utk sementara waktu je lah, sampai dier bowink ngan tepon br dier, lepas tue barulah aku akan jd no 1. mmmmmm.... Tapi ape2 pun aku berharap dan berdoa semoga suamiku panjang umur dimurahkan rezeki dan bahagia hendaknyer kehidupan dier di dunia dan juga akhirat, itu doa aku utk suami ku sempena harijadi dier yg ke-28.

Semalam atau mlm tadi, kitorg pi mkn2 kfc kat wangsa maju, kiranyer mkn2 sempena birthday suamiku, kira nyer aku lah yg belanja tue. x per lah bukannyer selalu pun kan. sethn sekali jer, mula2 kitorg nak makan pizza, alih2 dia ckp dia x nak makan pizza, sbb boring makan pizza, dia nak makan kfc, aku ikut sajerlah aper yg dia nak makan. pizza ker, kfc ker, nasi goreng ker atau aper2 pun aku ikutkan sajer. Sebenarnyer agak lewat jugaklah kitorg kuar makan smlm, lebih kurang kul 10 lebih, tapi kfc skrg nie kan ker 24 jam beroperasi. Mase kitorg tgh makan tue, tiba2 hati aku jd sayu, aku teringat kan arwah anak2 aku, Amirul dan Humairah. Kalau lah diorg berdua tue ader, mesti bahagia keluarga kitorg. mmmmm.... Tapi tuhan x nak aku bahagia lg, tuhan nak uji kesabaran aku dari segi mental dan jugak fizikal aku nie. Besar sungguh dugaan mu Ya Allah. Walaumcmmanapun kehidupan kene diteruskan, jgn cepat putus asa, bykkan bersabar, redha dgn ketentuannyer, semua tue adalah dugaan yg maha esa utk menilai sejauh mana tahap kesabaran kita menempuh dugaan yg diberikan oleh Allah kepada hamba2 nyer, mungkin jugak, ia merupakan peringatan kpd aku supaya aku dpt dekatkan diri lebih lg dgn Allah swt. Setiap detik dan setiap saat tidak pernah aku lupakan arwah anak2 aku, mereka begitu istimewa buat aku dan aku tidak akan melupakan setiap kenangan aku bersama dgn diorg selama 9 bln mereka berada didlm perut aku. Ya Allah kau tabah kan hati kami nie Ya Allah. Tapi aku pasti kegembiraan pasti akan hadir kedlm kehidupan kami suami isteri selagi kami masih bersabar. Amin.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase