Thursday, February 19, 2009

Aku Tak Sihat

Hari ni, hari jumaat dan hari ni merupakan hari kelima aku sakit, bukan sakit ape pun, sakit tekak, selsema, demam dan mcm nak batuk jer nie, benda ni berpunca dari cuaca yg kita alami skrg nie, panas giler skrg ni, tapi salah aku jugak, sbb kurang minum air, itu pun menjadi punca jugak. Sendiri yg salah, dah tahu cuaca panas, minum air sikit lak tue. Sakit aku nie bermula pd hari isnin hari tu, ptg isnin hari tu, tekak aku dah rasa perit, jd mlm tue, aku pun pi klinik amik ubat sakit tekak, malas nak jumpa doktor, cumer beli kat kaunter jer. Pagi esok tue aku rasa sakit tekak cam tue gak, x der perbezaan, aku pi jugak lah keje. Tapi ubat yg aku beli tu, aku bwk jugak lah ke ofis, satu ubat je yg aku beli, ubat sakit tekak dan dlm masa yg sama aku minum air masak sebnyk yg mungkin, balik keje tue, aku rasa same jer, tekak aku masih lagi perit.

Tapi mlm tue, aku dah janji ngan laki aku nak tengok wayang citer upin dan ipin (geng pengembaraan), memang hot giler lah citer dier, x rugi aku beli tiket. hahahahahha....memang best. Dalam keseronokan aku tengok wayang, sakit aku masih x berubah lg, jd balik dr tengok wayang, hubby aku bwk aku pi klinik, doktor tu kata, aku x demam, tekak aku jer sakit, jadi dia bg aku ubat sakit tekak yg lain dari ubat semlm, antibiotik, ubat selsema dan ubat kumur. Dr klinik, kitorg x terus balik, singgah makan plak tue, sbb x makan mlm lg, walaupun jam menunjukkan 12.30 pg, esok aku keje plak tu, walaupun sakit, selera ader jugak, hahahhaah.... sampai umah lebih kurang kul 1 lebih, x silap aku lah, makan ubat, gosok gigi, kumur2 ngan ubat ubat kumur yg br aku dpt tue, pastu zzzzzzz....bangun pagi, aku rasa tekak aku lega sket, walaupun perit nyer ader lg tapi x lah seteruk semalam. Aku pun pegi keje mcm biasa, sebenarnya aku dah x der keje pun dkt ofis ni, sbbnyer aku nak berhenti dah, minggu dpn last week aku. Jadi x der keje yg nak dibuat, sebenarnya sblm aku benti pun memang dah x der keje, x der projek pun.

Balik dr kejer, aku rasa lega sket, tekak aku cam dah x sakit, tapi cam ader penyakit br lak yg hinggap kat aku nie, aku rasa aku nie mcm nak selsema jer. Mlm tue cam biasa, aku mkn ubat sebelum tido dan aku mengharapkan, hari esok lebih indah dari hari ini. mmmm.... Tapi bila aku bangun dari tido, sakit tekak aku dah hilang, demam aku dah kurang tapi selsema aku x hilang, alah, x syok lah, tapi walaumcmmanapun aku kene pi kejer jugak. Di ofis, selsema aku bertambah teruk, mungkin disbbkan aircond aku rasa. mmmm..... mcm mana nie, ubat selsema aku x leh nak mkn waktu kejer sbb nanti sure aku tertido punyer. Lewat ptg, lebih kurang kul 4, aku dah start sakit kepala, mungkin disbbkan selsema aku rasa, kul 5.30 ptg, aku angkat kaki, balik umah, aku sampai umah lebih kurang kul 6.10, pastu hubby aku merungut, dia kata dia lapar. Jadi sampai jer umah, aku terus masak, sbb nyer hubby aku masuk keje kul 7 mlm, nak pi kejer kul 6.45 ptg. Aku masak nasi, pastu aku masak sambal sotong ngan telur dadar, itu jer yg mampu aku masak dlm masa 20 minit. Lepas hubby aku pi keje, aku mandi, basuh pinggan, makan ubat pastu aku tido, pastu aku terjaga kul 10 mlm, sbb alarm aku berbunyi, aku kena mkn ubat yg satu lg nie, ubat perancang kehamilan, aku kene mkn, nanti tersangkut plak, payah tue.

Pagi tadi, aku bangun, aku rasa selsema aku masih ader lg, tapi belum ditahap kritikal lg, hubby aku balik dr keje mlm, tiba2 dia kata, dia nak hantar aku pi keje, terkejut gak aku, dah lama sebenarnyer dia x hantar aku pi kejer, sbbnyer dier kata membazir, yelah mana x nyer membazir, tempat keje aku nie jauh dan ditambah pulak ngan tol LDP, pergh.. tol sajer pergi balik rm3.20, kalau pagi dia hantar dan balik dia amik, tol saja rm6.40 belum lg ditambah ngan minyak. mmmmm... memang x berbaloi, tapi disbbkan aku demam, dier hantar jugak aku pi kejer, itu yg aku syg kat hubby aku nie. Tapi dlm keadaan gawat skrg nie, kiter memang kene berjimat, yelah mana lah tahu, kalau2 dibuang keje ker, company bankrup ker, dan mcm2 lg yg kita x tahu akan terjadi, esok hari kiter memang tahu aper akan berlaku cuma Allah swt sahaja yg mengetahui. Jadi sblm hujan sediakan payung, nanti basah, x der saper nak tolong.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase