Monday, February 9, 2009

Cerita Minggu Lepas...

Aper cerr.. minggu lps, mmm... mcm2 citer ader, minggu lepas dari hari isnin sampai hari jumaat aku berpuasa, puasa ganti untuk menggantikan puasa yg aku tinggalkan pd bulan ramadhan yg lalu, bukan sehari bukan sepuluh hari tapi 30 hari, knp sampai 30 hari, kerana aku bersalin seminggu seblm bulan posa jadi keseluruhan ramadhan aku x leh posa. Nak buat mcm mana, yg wajib mesti dibuat jd sekiranya aku tertinggal sehari posa wajib ramadhan, aku mesti membayarnya semula, jika tidak dosa lah jawap nyer. Ramadhan pun bukan nyer lama lagi, bulan 8 ni insyaalah, seluruh umat islam akan berpuasa kembali, insyaallah jika ader rezeki dan panjang umur dptlah aku mengerjakan puasa dan juga solat terawih,mmmm.... best nyer. Kalau dibuat perkiraan, baki posa aku yg tertinggal adalah 13 hari lg, byk lg sebenarnyer. ape2 pun aku mesti ganti kan jugak, mmmm.... letihnyer posa.

Cerita pasal kejer br aku plak, selepas aku confirm ngan boss aku pasal resign letter aku, aku terus call majikan baru aku utk confirm kan ngan dier yg aku akan masuk kejer pd bulan mac dpn. Dia pun kata ok jelah. Lega rasanyer, bila segalanyer dah selesai. sekarang nie aku sedang menanti hari2 terakhir aku dicompany 'C'. Sedih pulak rasanyer...

Ader lagi citer pasal minggu lepas, hari khamis minggu lepas, selepas berbuka posa dan selepas sembahyang maghrib, aku ngan suami aku telah keluar bersama menuju ke suatu destinasi iaitu pandan kapital kat pandan indah, aper tujuan sebenarnyer kami kesana? jeng..jeng..jeng.. Sebenarnyer kami kesana adalah bertujuaan utk membeli sebuah handphone br, tapi bkn utk aku, ia adalah utk suami ku yg tercinta, aku belikan suami aku handphone br bg menggantikan handphone dier yg dah x boleh diselamatkan lg dan ia juga merupakan hadiah harijadi suami ku yg ke-28 tahun. dah tua rupanyer suami aku. Hari jadi dier sebenarnyer 11/2, sajer jer aku belikan nyer awal, sbb aku takut duit aku terabis, paham2 jelah. Tapi aper2 pun kiter tunggu 11/2 nanti, surprise....hihihihihi.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase