Thursday, January 1, 2009

Salam Maal Hijrah 1430 & Selamat Tahun Baru 2009

Masuk jer tahun baru bermakna bertambahlah usia aku, mmmmm. Tahun nie umur aku akan meningkat dari 27 ke 28 tahun. Tua sgt ker aku nie, x kot. Bg aku umur hanya angka sahaja. Ape2 pun kehidupan aku mesti diteruskan spt biasa. Thn 2008 banyak meninggalkan kesan pada aku, byk perkara sedih yg berlaku sepanjang tahun 2008. Perkara yg x boleh aku lupa semestinya kematian anak perempuan aku, Hana Humairah nama dier. Nama blog nie pun aku letak sempena dengan nama dier. Walaubagaimanapun aku kene pasrah, itu semuanya adalah dugaan drpd Allah swt, dia yg maha berkuasa, dier yg menentukan segalanya, aku hanya merancang, yg menentukannya dier. Aku sbg hambanya kene redha dengan segala qada dan juga qadar yg telah ditetapkan. Tapi aku ingat dgn janji Allah, aku akan dipertemukan dengan kedua2 anak aku diakhirat kelak. Bg aku kematian tu pasti, semua org akan mati, semua akan menghadapi sakaratul maut, tidak seorg pun yg terkecuali. Tahun baru 2009 nie, aku nak bukak buku baru, aku dah x nak bersedih lagi, aku nak buang segala kesedihan yg telah aku lalui utk beberapa bulan kebelakangan ini. Walaupun tuhan menduga aku dgn kematian anak2 aku, tuhan tetap memberi aku kebahagiaan, tuhan kurniakan aku seorg suami yg amat baik hati. Betapa bertuah nye aku. Utk tahun baru nie, aku mohon kepada tuhan semoga aku dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dan kebahagian didunia dan juga diakhirat. Selamat Tahun Baru.......

2 comments:

xente@eyka said...

kak su tabah tau...allah takkan uji hambaNYA melainkan dengan upaya kita...semoga hari2 mendatang penuh keberkatan buat akak , suami dan keluarga..amin....

Sue said...

Insyaallah dgn berkat doa dari nita, kak su akn tabah menghadapi dugaan yg tuhan berikan.

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase