Wednesday, January 21, 2009

Cuti Tahun Baru Cina

X sabar rasanyer nak tunggu hujung minggu ni, sebabnya suami tercinta kita nak bwk kita pi jln2. eeee best nyer.Tapi nak pegi mana yek.... Itu yg menjadi persoalannyer. Hubby ckp pilih jer mana2 destinasi, dia akan bawakkan, tapi hujung minggu nie cuti tahun baru cina, jadi semestinya banyak hotel dah full booking, yelah cuti 4 hari lah katakan, sabtu, ahad, isnin dan selasa. Habis tue kiteorg ni camner yek..

Hubby ader ckp, dia ajak pi PD jer, tapi bg aku cam dekat sgt jer kan, lebih baik pi genting jer...mmmm...Entahlah, aku pun x pikir lg nak pegi mana, yg penting skrg nie aku tgh pikir tentang nak cari keje baru, smlm ader org call, offer aku keje, pastu dier ckp akan call semula utk confirm kan nyer, sampai la nie die x call2 balik.sedih nyer aku rasa, mungkin bukan rezeki aku kot.tapi sebenarnyer aku mengharap sgt2 akan keje tue, sbbnyer ofis dier belakang umah aku jer. Ofis skrg ni, jauh sgt2, dah x larat aku nak ulang alik tiap2 hari, tapi nasib baiklah aku memandu, dah x naik bas dan lrt dah mcm mula2 aku keje. Sampai nak termuntah aku naik lrt, turun lrt pastu naik pulak lrt yg satu lg, pastu naik pulak bas, ya allah, betapa seksa nyer aku rasa. Tapi sekarang nie, aku dah ader kete sendiri, pegi keje balik keje bawak kete, tapi kene bayar lebih sket lah, pada minyak, tol plus ngan parking....

Berbalik pd cuti2 aku ngan hubby, aku masih lg x der idea nak pi mana, mmmmm..... aku raser aku akan ikut cadangan hubby aku je lah, pi PD jer kan. Menarik jugak PD tue, boleh lah, nak release tension. Aper2 pun kita tunggu jer hujung minggu ni.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase