Thursday, January 8, 2009

Dosa-dosa yg lampau

Dari minggu lepas hingga lah ke hari nie, mcm2 penyakit yg singgah dekat badan aku nie, org kata sakit yg kita hadapi tue sebenarnya penghapus dosa2 kita yg lampau yg mungkin kita x sedar.Ckp pasal dosa, bagi seorang perempuan, sebelum ia berkawin, segala dosa2 nya ditanggung oleh ayah nya, bila dah berkahwin suami nya pulak yg menanggung dosa2 nya, best nyer jadi perempuan nie.mmmmmm.....tapi bg aku dosa tetap dosa,kita sebagai manusia x kira perempuan ataupun lelaki mesti tahu ape itu dosa dan dan ape itu pahala dan tahu membezakan diantara halal dan juga haram.

Sebenarnya, jumaat lepas aku kene gastrik yg amat teruk dan dicampur pulak cirit birit yg melampau,sampaikan aku demam, nak atau x nak, aku kene pi klinik sbb gastrik yg teruk, selalunyer doktor akan bg injection untuk redhakan kesakitan. Lepas kene injection, doktor tue pun bg ceramah sket kat aku pasal pemakanan, aku kene pantang utk tidak menyentuh makanan pedas, berususu dan bermcm2 lg, aku sendiri pun x ingat, ape yg doktor tue bebel kat aku. Selepas 3 hari berlalu, aku masih lagi cirit birit, berulang lah aku ke klinik lagi, kali nie aku pi klinik lain plak, alhamdulillah berkesan sungguh ubat dier, aku dah x cirit birit lagi dah.

Tapi malam tadi, tulang belakang aku sakit sekali lagi, aku ingat kan bila aku bangun keesokkan harinya, sakit belakang aku akan hilang, rupanya makin menjadi2. Dan aku x der pilihan lain, selepas sarapan pagi, aku amik ponstan(ubat tahan sakit). Alhamdulillah, sakit belakang aku beransur hilang. Tapi apa2 pun segala kesakitan yg datang pd kita jgnlah sesekali kita mengeluh, insyaallah, segala penderitaan ataupun kesakitan yg Allah beri pada kita pasti ada sebab dan hikmahnya, kita hanya perlu redha menerima segalanya dgn sabar dan tabah, insyaallah berkat kesabaran kita akan dibalas oleh tuhan kelak.....

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase