Wednesday, January 28, 2009

Genting Oh Genting

Sambungan cerita minggu lepas, cuti raya cina baru2 nie, aku dan suami akhirnya bercuti di Genting Highland, seronok tue memang lah seronok, dari rumah lagi dah x sabar nak jejak kaki ke genting, bukannye x pernah pergi genting, tapi dah lama sgt x pergi bercuti, jadi terover lah pulak. bertolak dari umah lebih kurang 12:30 tgh hari hari sabtu, pastu singgah jap kat restoran leha kelfood makan tgh hari, dah kenyang baru kitorang bertolak pi genting, perjalanan dr kl ke genting sebenarnyer x lah lama sgt, tapi hari tue, jammmmm teruk plak hingway karak, dah lah panaszzz gilers, uuuuuuuu. memang terasalah bahang nyer pastu ditambah pulak ngan aircond kete hubby aku yg rosak, dugaan2...

Segala dugaan tue kami tempuhi nyer dgn sabar dan redha, cewah.... Akhirnyer kami sampai juga ke puncak genting. Best gilers, sbbnyer sejuk sgt2. After check-in, kitorg pun baring2 dan lepak2 dulu pastu baru kitorg cari makanan, biasalah dlm keadaan yg sejuk, memang cepat lapar kan.... malam tue kitaorg berdua pi karaoka(betul ker aku eja ni) dan main game yg ader kat situ, pastu kitorg pi tengok wayang citer underworld. Citer dier memang menarik, tapi takutlah sbb ader serigala & pontianak.... tapi citer dier menarik dan lebih takut berbanding underworld yg sebelumnyer.

Balik tengok wayang apalagi kitaorg pun zzzzzzzz...... bangun pagi pi sarapan, naik hotel siap2, kemas brng pastu kitaorg pun check-out.mmmmm...Pi genting cuma 2 hari 1 mlm jadi masih ader baki cuti 3 hari(isnin, selasa n rabu), jadi aku ngan hubby plan balik ke kg aku kat slim river...mmmmm. Dah lama rasa nyer x balik kg, last sekali aku balik kg raya haji tahun lepas. baru jugak lah sebenarnyer.

Cerita di kg slim pulak, cuaca memang panazzz gilers...hubby aku dah plan nak pi hot spring kat sg klah, walaupun dkt jer ngan umah aku, tapi itulah kali pertama aku pi sana, perjalanan mengambil masa lebih kurang setengah jam, mcm x sangka jer aku dgn tempat tue, sbbnyer kawasan hot spring tu didlm kebun kelapa sawit, mcm taman dlm kebun, uuuuuu... tempat tue memang best.

Bg aku percutian kali adalah yg paling best dan menarik. Tapi yg paling penting hubby aku sentiasa ada disisi aku...tu yg paling penting. Ape2 pun aku nak ucapkan tima kasih byk2 to my hubby yg hensem, kiut dan comel tu krn sanggup menghabiskan masa cuti bersama aku.....

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase