Thursday, July 9, 2009

Semangat yg hilang....

Aku ni sebenarnya kuat semangat ke tidak, kadang2 aku rasa aku nie kuat tapi sebenarnya aku ni seorg manusia dan hamba Allah yg paling lemah, knp aku kata begitu, aku selalu menangis bila teringat kan arwah anak2 aku, tapi aku x penah tunjukkan pd org lain, aku cuma menangis sendirian, mengenangkan nasib aku, tapi bukankah nasib aku telah ditentukan sblm aku dilahirkan kedunia, nasib aku adalah qada dan qadar aku, aku kene terima, walaupun pedih, pahit, masam, manis,kelat, tawar dan berbagai,semuanya aku kene terima, mungkin nampak senang bg org yg x pernah mengalaminya. tapi bila dah terkene batang hidung sendiri,baru lah kita tahu tinggi rendah nya langit. memang org boleh ckp sabar, tapi diri kita sendiri yg menanggungnya. mungkin org simpati,sedih ngan nasib kita, tapi perasaan kita hanya Allah saja yg tahu.

Sebenarnya 2-3 hari nie aku asyik terkenang diorg berdua (arwah anak2 aku),setiap kali aku teringat kan diorg, pasti mengalir air mata aku, entahlah, sampai bila aku nak mcm nie. Aku cuba kuat kan semangat, tapi lama kelamaan semangat aku hilang...... tapi bukan aku sorang jer yg kematian anak, ramai lg org yg mengalami nasib yg sama dgn aku. mungkin kami adalah org2 yg diplih oleh tuhan utk diuji, tapi besar sungguh ujian mu ya Allah. kadang2 aku rasa aku x mampu nak menanggung ujian mu, tapi bila ku kenangkan semula balasan yg akn kau berikan pd ku, aku mula bersemangat. Aku yakin dgn janji Allah, aku akn dipertemukan dgn diorg berdua diakhirat kelak dan diorg lah jugak yg akan membantu aku di akhirat kelak. Bersemangat.....Bersemangat.....

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase