Wednesday, July 15, 2009

Ikan Siakap

2 minggu lepas, aku n hubby pi ke klang, tengok kawan dia mancing. Hubby aku pun memang suka mancing, tapi mancing kolam nie dia kureng sket, dia suka mancing sungai. Entahlah, bg aku sama aje, kolam ke, sungai ke, laut ke, semua bertujuan utk dpt ikan kan. Kawan yg dimaksudkan adalah kawan keje satu kilang dia. seorg cina dan sorg lg melayu. Kitorg bertolak agak lewat jugak, hampir kul 10, kitorg kuar dan sampai kat klang lebih kurang kul 11 mlm. Bila kitorg sampai jer, kawan hubby aku memng dah ada kat situ, diorg dah ada kat situ dari kul 9 mlm. Masa kitorg sampai, baru je duduk kat tepi kolam, tiba2 kawan dia dpt seekor ikan bawal emas. Pergh... besar gaklah bawal yg dia dpt, tapi x sampai sekilo. Tapi nak malangnya, ikan tu terlepas, mungkin bukan rezeki. Tapi kawan2 hubby aku nie, diaorg mancing sekadar suka2. Kira nya , lepas gian atau pun jenis yg kaki mancing. Lebih kurang kul 12 lebih , aku ajak hubby aku balik, yelah, esok pg nyer keje. Tapi seblm balik tue, kitorg beli ikan dari kawan dia, seekor ikan siakap dan seekor ikan bawal. Siakap dia memang besar gila, x pernah aku tengok ikan siakap sebesar itu. kawan dia jual utk 2 ekor ikan dgn harga rm10, kalau kat pasar x dapat 10 henggat...Ikan Siakap tue, dipotong2 brp pun aku x tahu, krn yg menyiangnya hubby aku, aku jgn harap lah nak siang dan kepala ikan siakap tue aku masak sweet sour dan sempat jugak lah hubby aku tangkap gambar siakap ni, sblm kitorg ngap.tapi kepala siakap jelah, badan nyer x der.hahahahah........

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase