Thursday, September 10, 2009

Tak Bangun Sahur

Hari nie aku x bangun sahur lagi, bila hubby aku keje malam jer, gerenti aku susah nak bangun sahur, bukan nyer x set alarm, dah set pun, tapi telinga jenis telinga x berlubang, x dengar aper2 pun pg tadi, celik2 jer dah pukul 6.15 pg, pastu br rasa menyesal dan sedih sbb x sahur. Tapi nak wat camner kan, dah ditakdirkan x bangun sahur(ceh, nak salahkan takdir pulak, dah memang jenis pemalas nak bangun sahur). Aku nie memang payah nak bangun sahur, drpd aku kecik lg, sampai lah masuk u, skrg dah kawen pun, masih susah lg nak bangun sahur, tapi kalau hubby aku ader, aku akn bangun, memandangkan dia x der lah mlm tadi yg menyebabkan aku x bersahur.
Masuk tghhari td, perut dah ader bunyi2 dah, pedih pun ader, mmmm...... lapar lah. Padan muka utk diri sendiri.
Ptg nie nak masak aper yer, rasa malas pun ader, nak masak ker atau nak beli jer kat bazar ramadhan. mmmmmm....... Perut lapar nie, nafsu melonjak2 nak makn mcm2, kalau pi bazar, gerenti aku borong mcm2. Cepat pikir, cepat pikir, nak masak atau nak beli. Kalau nak masak, aper yg ader dlm peti ais tue, x silap aku, ader udang ngan dan sepotong ikan jenahak, x silap aku lah. Tapi kalau aku x masak, maksudnya, aku pegi bazar ramadhan kan. X payah pening2 lah, hari ni aku memang malas nak masak, jd aku beli makanan kat bazar je, masak nasi jer kat umah.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase