Tuesday, May 26, 2009

Kete ku kena Langgar

Hari nie, aku sedih sgt, sbbnya kete kecik ku kena langgar dgn sebuah kete kancil yg datang dari sebuah simpang. Cite nya mcm nie, aku baru jer mulakan perjalanan dari rumah aku, menuju ke ofis aku yg terletak di wangsa setia. Aku pandu lebih kurang 20 - 30km/h, baru mula perjalanan memang slow giler lah kiranya, tiba disatu simpang berdekatan dgn rumah aku, bersebelahan dgn sebuah tadika, sebuah kereta kancil berwarna pink masuk kejln aku tanpa melihat kiri dan kanan. aplagi, gedebam..... kete tue hemtam kete aku. Aku jd gamam, dan yg peliknya dia x nampak ker kete aku ni, kete warna merah menyala, org buta pun boleh nampak. Pastu kancil tue pun reverse kete dia, aku pun kuar dr kete, aku dah mula hangin dah, knp kete kecik aku ni dia x nampak. Pastu aku melihat seorg pakcik kuar dari kete kancil tersebut. Drpd nak marah, aku jd x marah, yelah org tua, memang tua pun pakcik tu, aku rasa pangkat atuk lah kut, mungkin umur dia 60 lebih, aku rasa lah, berdasarkan rupa paras dia. Ayat pertama yg kuar dar mulut aku "Pakcik x nampak ke kete saya", pakcik tu jawab "Pakcik x nampak". Dia tanya aku cam ner nie, pastu aku ckp, saya tepon suami saya dulu, nasib baik lah dkt ngan umah. Suami aku dtg, dlm keadaan kusut masai, sbb aku tepon dia td dia tido, sbb dia keje mlm, jd waktu siang dia adalah waktu tido dia. Pastu suami aku borak2 ngan dia, bkn borak ape, borak pasal camner nak repair kete aku, sapa nak bayar kos repair. Dah settle semuanya, dia mintak no tepon aku, aku pun minta no tepon dia. Tapi perasaan aku jd lain mcm je slps tu, hati aku jd sayu jer, x keruan jer aku rasa, kesian kerete kecil ku itu, esok aku kene berpisah dgn nya, sbb suamiku nak hantar dia masuk bengkel. Sedihnya....waaa.....waaa....waa......

1 comments:

xente@eyka said...

ala ciannya akak..sabar ek...

Post a Comment

 
Copyright 2010 Seindah Ciptaan Tuhan. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase